Sústredenie KMS – Zima 2011

Úvod

Sústredenie korešpondenčného matematického seminára pre najúspešnejších riešiteľov sa koná pravidelne dvakrát ročne. Tentoraz sme sa vybrali do Dobrej Vody pri Trnave. Ja a ďalších 8 vedúcich pripravovalo odborno-zábavný program pre 36 účastníkov z celého Slovenska počas jedného týždňa (30.01. – 06.02.).

Modernizovaná škola v prírode nám ponúkla výborné prostredie. Zrenovovaný interiér, milý personál a veľa

jedla nám zaručilo až domácu atmosféru. Okrem toho nám nasnežilo a celý čas nám sneh aj vydržal — hneď po našom odchode sa roztopil.

Príchod

Všetci účastníci stihli cestu doobeda. Najdlhšie to trvalo Čechom zo severu a východniarom. Objednali sme si autobus z Trnavy, čo výrazne uľahčilo prepravu.

Dej a program

Na viacerých stretnutiach vedúcich pred sústredením sme postupne generovali dej.

Nedeľa

Gróf Alucard ich pozval na svoje panstvo aby mu účastníci zmodernizovali krajinu. Išlo však o podvod a potom čo ich zamkol v hrade ich premenil na upírov. Následne ich učil základné veci, ako sa premeniť na netopiera, ako sa brániť proti zlým sedliakom so svätenou vodou, či ako v nezáväznom rozhovore zistiť krvnú skupinu obete.
Svoje schopnosti si mali otestovať na dobytku. Bohužiaľ bol ale dobytok nakazení a oni sa premenili na zvieratá. Teda v každej družine bolo jedno zo zvierat: prasa, kôň, pes, krava, koza a sliepka.

V nasledujúcej hre sliepka zniesla vajce z kopca a potom na stanovištiach vykonávali rôzne úlohy. Psy sa naháňali, kravy viazali kravaty a tak podobne.

Farmár farmár Hanka si zobral za ženu Ženu ženu Haga. Mali svadbu s hostinou (koláče ktoré doniesli účastníci) a potom žena Žena dala najavo kto je pánom tejto farmy. Zajtra sa vstáva o piatej. Bolo nutné presviedčanie, že to ako vedúci myslíme vážne.

Pondelok

Účastníci vstali o piatej na hru, kde každú minútu mali niečo robiť. Takzvaná minútka. Väčšina účastníkov vyzerala ako zombie, ale zvládali to. Nasledoval kvíz – kde sme si overili nakoľko sú inteligentný.
O ôsmej prišli dlho očakávané raňajky.
Po raňajkách prednášky, prednášky a športy. Obed a konečne voľno.

Poobede bola vonku reduplikovacia hra. O nej veľa neviem. Išlo o to aby sa zvieratá naučili čítať a písať.

Nasledoval náboj vnútri. Náboj je tímová súťaž kde sa každý tým snaží za obmedzený čas vyriešiť čo najviac príkladov. Príklady zostavoval Filip, ja som to len skontroloval a pomohol s úpravou.
Všetko prebehlo celkom plynulo.

Po večeri informatická hra, podrobnosti ku koncu článku.

Utorok

V noci bola nočná hra špeciálne pre prasatá. Jeffo to ešte vtedy nevedel (možno to tušil) ale na všetky nočné hry išiel vždy on. Na nočnej hre sa prasatá dozvedeli, že majú povolať MegaPrasa nadránom na starobylom mieste.

Ráno okolo piatej teda prasatá zobudili ľudí na chate, ja s Filipom sme im doniesli druhú večeru ako prvé raňajky. Postupne sa prezliekali a pripravovali sa na ranný pochod na hrad.
Prasatá im povedali, že sa im zjavil MegaPras ktorý im povedal, nech ho zajtra ráno vyvolajú na starobylom mieste kde im následne povie dôležité informácie.

Tak sme sa vydali na hrad.
Úplne hore sme počkali do siedmej. Potom sa zatrúbilo na vuvuzele, objavil sa MegaPras (ako krochkajúca hračka pre psy). Potom im povedal, že žena žena je tyranka, chce ich čoskoro zjesť a teda sa majú v pravý čas vzbúriť.

To bolo všetko, išlo sa naspäť na raňajky. Niektorý ľudia si ešte stihli pred nimi pospať.

Klasický program. Prednášky, prednášky, športy, obed, poobedné voľno.
Ľudia boli dosť unavený a ani počasie nebolo najkrajšie a tak sme zmenili poobedný program.
V podstate išlo o to, aby sa účastníci vzbúrili proti nadvláde zlej Farmárky. Beren zinscenoval video z prostredia Age of Empires. V ňom išlo o to, že na farmu zaútočili divé svine, pobili všetkých villagerov – farmárov. Polovica detí to pochopila a veľmi sa smiala a druhá moc nechápala.

Nejako sme zabili čas a potom bol Matboj o ktorom mám zvlášť (síce skôr programátorský) članok.

Po ňom nasledovali semináre. Jeffova téma o funkcionálkach bola natoľko populárna, že si ten seminár s Edom rozdelili. Takže 12 ľudí chodilo na seminár z funkcionáliek.
Ja s Berenom sme nemali nikoho (Komplexné čísla a Pravdepodonosť). Kubo mal o Teórií hier, Maťo generujúce funkcie, Hanka ťažšia geometria, Filip teória čísiel, Hago nerovnosti nie pre čechov.
Semináre boli natoľko populárne, že sa zorganizovalo štvrté nepovinné kolo.

V týchto momentoch som začal byť bohužiaľ dosť chorý a nezúčastňoval som sa programu. Takže viem o ňom len niečo.

Na večer je v Plachte vypísaná psychohra, ale neviem či nakoniec bola. Skôr nie.

Nočná hra bola tentoraz pre sliepky a psov.
Išlo o to, že sliepky ukradli a psy ich hľadali. Medzitým sa našlo čudné vajce. Ako neskôr vysvitlo, išlo o dračie vajce.

Streda

Tento článok som písal na viacero krát. Bohužiaľ, na jeho finálne dokončenie prišlo až dnes, 04.05.2011 čo je štvrťroka po sústredení. Je to už obdobie, keď sa sústredíme na prípravu nasledujúceho sústredenia v júny.

Takže si z toho veľa nepamätám. Spomeniem aspoň dejovú líniu v krátkosti.
Akonáhle sa zvieratá vzbúrili, potrebovali sa naučiť ako hospodáriť na svojej farme žiť v slobodnom svete.

Štvrtok

Zo začiatku išlo všetko v poriadku. MegaPras im pomáhal.
Akonáhle sa dosť rozmohli, tak sa začali mierne byť.
Náhodným stlačením tlačidla inverzie, sa dostali do iného sveta (adventúrka), z ktorej vyšli uväznení. Za všetkým stál veľký vorvaň.

Piatok

Ušli z väzenia (hra po izbách), zohnali náčinia na boj (dedino hra) a následne tradičným spôsobom (megaprasobal) neporazili veľkého vorvaňa.

Sobota

Vypĺňali sa ankety. Išlo sa domov.

Hry

Do tejto časti som podrobnejšie spísal hry, na ktorých príprave som mal podiel.

Informatický vtip

Išlo o hru na koniec dňa dlhého dňa. Mala len vyplniť čas a byť prudko nenáročná.
Po chate bolo porozvešaných 100 papierikov s názvom stanoviska. Účastníci si na každom hodili kockou a pohli sa na ďalšie podľa toho čo hodili. Ak sa dvaja stretli na jednom stanovišti, dali si súboj kto hodí viac. Cieľom bolo dostať sa na koncové stanovisko. Aby nebol problém s generovaním bludiska, tak som to naprogramoval a nechal si to vytlačiť. V programe bol len jeden problém, nechal som ich začať tesne pred cieľom namiesto toho, aby začali na konci.
Preto sa to premenovalo z informatickej hry na informatický vtip (prípadne informatický (epic) fail). Takže prípravy na hru trvali rádovo viac ako hra samotná. Ale aspoň si ju všetci (a hlavne ja) lepšie zapamätajú.

Sójový Guláš

Šport pre tri družiny. Mali sme šťastie, že bol sneh, ktorý vždy zlepší kvalitu športu.
Hrali sa paralelne tri športy naraz: futbal so zlou loptou, frisbee s ešte horšou loptou a kocky. Každá družina si podelila koľko ľudí pošle na ktorý šport pričom frisbee a futbal sa hrali na rovnakom ihrisku (a teda bolo možné zmeniť šport za behu – doslovne).
Princíp spočíval v tom, že hráči futbalu bránili svoje bránky a rozdávali záporné góly. Vo frisbee sa len útočilo na svoju zónu. V kockách dostal bod ten, kto vyhral. Takže výsledné skóre tímu bolo: počet bodov vo frisbee – počet obdržaných gólov vo futbale + počet výhier v kockách.

Účastníkom sa to celkom páčilo, lebo každý si našiel v tomto športe to svoje.

FarmAge

Išlo o stolnú verziu hry Age of Empires s farmárskou tematikou. Ako vedúci sme vedeli, že všetkých účastníkov nebude baviť logicky premýšľať nad ťahmi a tak sme rozdelili hru na dve časti.
V jednej časti sa na stanovištiach dali získať bonusové kartičky. Išlo o malé úlohy rôzneho charakteru. Napríklad spraviť kliky alebo drepy, šarády, uhádnuť číslo, vydržať na stanovišti čo najdlhšie, pozbierať čo najviac loptičiek alebo twister.
V hlavnej časti sa dali potom tieto bonusové kartičky zamieňať za výhody v samotnej hrane, ktorú hral za každú družinu jeden človek.
Celé to prebiehalo rádovo dve hodiny. Ľudia na stanovištiach sa zvyčajne nenudili. Pri stolnej hre sa budovalo a bojovalo. Po čase to ale začalo byť monotónne a pre niektorých nudné (ťahy trvali dlho). Aspoň vieme, aké máme šťastie ak objavíme kvalitnú hru.

Prednášky

Boli.

Semináre

Boli.

Náboj

Dostali príklady a rátali kým mali čas. Rádovo dve hodiny.

Matboj

Hráči z rozličných týmov hrali jednu logickú hru na počítači. Viac o tejto hre sa môžete dozvedieť na stránke projektu.

Puzzle Náboj

Družiny dostanú rôzne logické úlohy ako hádanky, sudoku, lodičky, ploty a samozrejme rôzne nové kreatívne typy hlavolamov. V poslednej dobe čoraz obľúbenejší typ programu o čom svedčí aj fakt, že všetky družiny si vypýtali predĺženie času na vyriešenie. Samozrejme, aj mi vedúci sme sa radšej ako do chystania nového programu dali do lúštenia.

Záver

Ako všetky sústredenia, aj toto bolo sprevádzané s kopou srandy.
Neľutujem ani minútu, čo som tam strávil a pochybujem, že by niektorý z účastníkov mal iný názor.

Fotky a iné médiá

Author: Peter Csiba

Software Engineer at Google

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *